Opdrachten/initiatieven die Bureau Barel nu uitvoert of recent heeft afgerond:

·        Bureau Barel verzorgt de beleidsplannen dan Dansstad: een cummunity-art project in Amsterdam West.

·        Bureau Barel verzorgt de zakelijk leiding van Vrienden van de Dansmuziek.

·        Bureau Barel initieert de plannen voor het Storytelling festival: verhalen uit het Scheepsruim.

·        Bureau Barel verzorgt de productie van Lantaarndraagsters van Karen Johnson. Een Coproductie van Nederlandse en Surinaamse theatermakers.

 ·         Bureau Barel verzorgt in 2007 de zakelijke leiding voor mightysociety van Eric de Vroedt.

·         Bureau Barel initieert de plannen voor Festival EU-IL, confronting cultures, een internationaal coproductie-project in het kader van het zestigjarig bestaan van de staat Israel.

·         Bureau Barel is in februari 2007 begonnen met de zakelijke leiding van Robodock, het Internationale arts & technology festival op de Amsterdamse NDSM werf.

·         Bureau Barel verzorgt de productie en zakelijk leiding voor Compagnie Dakar.

·         Bureau Barel verzorgt de zakelijk leiding van Stichting ACCU.

·         Bureau Barel verzorgde van september 2006 tot juni 2007 de promotie voor het project Droom aan de Zaan van La Vie sur Terre/Merlijn Twaalfhoven.

·         Bureau Barel doet het projectmanagement voor het project Fanfare de Wetering van TAMAR muziektheater, zomer 2007 en 2008.

·         Geven van (gast)colleges theatermarketing aan de Universiteit van Amsterdam, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, het ROC van Amsterdam en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

·         In opdracht van hetveemtheater verzorgt Bureau Barel de promotie van l'Usine, mimeworkshops.

·         Met ingang van september verzorgt Bureau Barel zakelijke leiding en promotie van Toneelgroep Alaska van Marijke Schermer en Laura Minderhoud.

·         Bureau Barel produceerde in 2006 en 2007 het LiteSide festival, oriental underground in Europe. Bureau Barel was verantwoordelijk voor zowel de productie als de zakelijke leiding.  

·         Bureau Barel produceerde in 2006 en 2007 voor het Russisch Cultureel Centrum de voorstelling De Brief met Catherine ten Bruggencate in de hoofdrol.  

·         Sinds 2005 is Bureau Barel verantwoordelijk voor de promotie van Kamermuziekfestival Haaglanden. In 2006 werd voor dit festival ook de fondsenwerving gedaan. 

·         In het najaar van 2006 verzorgde Bureau Barel de promotie van de voorstellingen Jasser van Bodylab en Ballast van Dansity. 

·         In opdracht van Jazz International Rotterdam ontwikkelde Bureau Barel een marketingstrategie en verzorgde het de fondsenwerving daarvoor. 

·         Zilverrail: In het kader van het zilveren regeringsjubileum van Koningin Beatrix, reed er in oktober een trein door Nederland, speciaal voor jongeren. Bureau Barel verzorgde de projectleiding voor de bijdrage van Unisono, het landelijk steunpunt voor Amateurmuziek. Dit vond plaats in de Beats Per Minute wagon, die we deelden met 3FM en Conamus. 

·         Sinds 1 september 2005 verzorgt Bureau Barel de zakelijke leiding van Theatergroep Grenz (voorheen de Grens) in Utrecht. 

·         Voor de vereniging IJ Festivals ontwikkelde Bureau Barel een collectieve marketingstrategie. 

·         Bureau Barel doet sinds juli 2005 de zakelijk leiding van tg COM.PLOT, met de voorstelling Checkpoint! als eerste project.

·         Sinds 1 januari 2005 is Bureau Barel de producent van Over het IJ Festival. Dat houdt in dat we verantwoordelijk zijn voor zowel de zakelijke leiding als de marketing/promotie. 

·         Bureau Barel doet de marketing en promotie van het Jong IKF 05, het festival voor vocale muziek in Nederland, te Arnhem. Daarnaast ondersteunen wij de zakelijke en artistieke leiding met adviezen. 

·         Opzetten en exploiteren van Ikhouvantheater, een platform voor iedereen die in theater geïnteresseerd is. Ikhouvantheater bestaat uit een site en een wekelijkse pagina in de Sp!ts.

·         Zakelijke leiding en promotie voor voorstellingen van Donders! Producties, Hofman, ’t Woud Ensemble en Enterart.

 

Opdrachten van Bureau Barel in voorgaande jaren:

·      Vanaf begin 2006 deed Bureau Barel de promotie voor De Zee Theaterproducties, het impresariaat waarmee we al langer samenwerken op het gebied van verkoop van voorstellingen (onder meer voor Ensemble Leporello en Donders! producties).  

·         In 2003 en 2004 was Bureau Barel uitgever van TM (voorheen Theatermaker), tijdschrift over theater, muziek en dans.

·         Geven van een cursus-reeks praktische publiciteit voor Muzenis, de economische theaterwerkplaats in Amsterdam-Westerpark (voorjaar 2004). 

·         Ondersteuning van de promotie en de programmering van de Verteltheaterdagen 2003 en 2004 in Utrecht. In 2003 werd met name het programma van het Vlaamse aandeel door ons voorgesteld en georganiseerd. Daarnaast verzorgden we een geheel nieuwe marketingstrategie die in 2004 voortgezet is. 

·         Van 1 oktober 2004 t/m 1 oktober 2005 verzorgde Bureau Barel de zakelijke leiding en de marketing/promotie voor De Kazerne, het multidisciplinaire gezelschap gevestigd in de Amsterdamse Pijp.   

·         Bureau Barel deed de marketing en promotie van het Jong IKF 05, het festival voor vocale muziek in Nederland (Arnhem 28 juni t/m 3 juli 2005). Daarnaast ondersteunden wij de zakelijke en artistieke leiding met adviezen. 

·         Bureau Barel is in het voorjaar van 2004, samen met Els Maas, MaasBarel opleiding voor cultureel ondernemers gestart. Podiumkunstenaars kunnen op deze opleiding leren om een goede beroepspraktijk op te zetten. 

·         Promotie van de voorstelling Echt? Van Stichting Dansity, choreografie: Pieter de Ruiter, tekst en spelregie: Gerardjan Rijnders (voorjaar 2004). 

·         Promotie en zakelijke leiding van Parels voor de Zwijnen van Saskia Huybrechtse. (maart 2002- april 2005). 

·         Promotie en zakelijke leiding van Drie Naakte Mannen die in de zomer van 2003 met hun voorstellingen SLEURHUT en DUBBLE in een omgebouwde Vespacar door Nederland trokken en voor de zomer 2005 BIG BAG PACK maakten. 

·         Ontwikkeling van plannen voor collectieve promotie en programmering Vlaamse podiumkunsten in Nederland, in samenwerking met De Brakke Grond, Vlaams Cultuurhuis en een aantal vuurtorens (theaters die extra middelen krijgen ter bevordering van de uitwisseling van podiumkunsten tussen Vlaanderen en Nederland).
Samen met de Haarlemse Toneelschuur is het inmiddels gelukt om een aantal theaters samen te laten werken op het gebied van promotie van Vlaamse voorstellingen onder de noemer Vlaamse Reus. Ook is er een website ontwikkeld, www.theateruitvlaanderen.nl, met daarop alle informatie over Vlaams theater in Nederland. Deze initiatieven worden de komende jaren verder ontwikkeld.

·         Promotie en marketing van Het Nederlands-Vlaams Theaterfestival 2002 en 2003. Met als speciale taak nieuwe doelgroepen, waaronder jongeren, te bereiken.

·         Promotie van de muziektheatervoorstelling Grond van ZT Hollandia, op locatie in Ruigoord. (januari - maart 2002).

·         Tijdelijke vervanging hoofd marketing en sponsoring Huis en Festival a/d Werf Utrecht. (december 2002 - maart 2003).

·         Organisatie persconferentie voor een project van De Groep van Steen en de Japanse architect Shigeru Ban. (oktober 2002).

·         Vertegenwoordiging van een groot aantal Vlaamse toneelgezelschappen in Nederland: De Tijd, Theater Stap en de gezelschappen aangesloten bij Thassos: Het Gevolg, Theater Malpertuis, HETPALEIS, Ensemble Leporello, Olympique Dramatique, Haute Coiffure, Elvis Peeters en Goed Gevolg, De Stichting/Peter de Graef, De Queeste, luxemburg, Twijfel vzw/Bob de Moor, Theater Antigone, Larf.

·         Verkoop van de voorstellingen van een groot aantal gezelschappen.

  • Uit Vlaanderen: Theater Stap, Ensemble Leporello, Theater Antigone, het Gevolg en Larf.
  • Uit Nederland: Parels voor de Zwijnen, Drie Naakte Mannen en Theater Omega.

Voor de Vlaamse troubadour Geert Hautekiet verzorgden we in november en december 2003 de promotie en de kaartverkoop voor zijn voorstelling Gotf! die hij vijf weken lang speelde in de Roode Bioscoop op het Haarlemmerplein in Amsterdam.

·         Verzorgen van de collectieve promotie van Days of Dutch Culture, een groot Nederlands cultureel evenement in St. Petersburg (september 2003). Bureau Barel ontwikkelde het masterplan voor de collectieve promotie en het uitvoeren daarvan in samenwerking met SICA en een Russiche agent.

·         Advisering communicatie MAPA, Moving Academy for the Performing Arts. Ontwikkeling nieuwsbrief en ontwikkelen communicatiestrategie om het MAPA-curriculum in Nederland te introduceren.

·         Promotionele ondersteuning van de Nederlandse inzending naar de Praagse Quadrianale, de vierjaarlijkse expositie en competitie van theatervormgeving en theaterarchitectuur. Dit keer met onder andere een spectaculair Nederlands paviljoen ontworpen door Tangram architecten gewijd aan de vormgeving van het locatietheater onder de noemer: 'de vierde wand voorbij'.

·         Verzorgen van verkoop en publiciteit voor Theater Omega. (sinds februari 2003)

  • Promotie en advisering zakelijke leiding van Zomeropera 2003, Nederlands festival voor opera, muziektheater en musical op 26 t/m 31 augustus in Almere.