Activiteiten            Portfolio          Contact         Medewerkers          Publicaties

BureauBarel

[Marketing en promotie] [Nederlandse gezelschappen] [Productie]

Bureau Barel combineert ervaring in marketing, promotie en zakelijke dienstverlening met een uitgebreide kennis van theater en andere kunstvormen. Voor onze opdrachtgevers proberen wij hiermee een groot mogelijk publiek te bereiken. Daarnaast bieden wij een goede zakelijke basis. Bureau Barel werkt momenteel voor een aantal Nederlandse  opdrachtgevers, waaronder Over het IJ Festival, Robodock, het LiteSide Festival, Kamermuziekfestival Haaglanden en de gezelschappen mightysociety, Toneelgroep Alaska, tg COM.PLOT, 't Woud Ensemble, Compagnie Dakar, Donders ! Producties en Enterart/Annette Hildebrand.

Omdat cultuur niet standaard is, geloven we niet in een standaard-aanpak. Per project wordt daarom bekeken hoe we dat optimaal onder de aandacht kunnen brengen.

Doordat we voor verschillende opdrachtgevers tegelijkertijd werken, beschikken we over een stevig netwerk en een goede infrastructuur. Daardoor kunnen we op een efficiënte en - vooral - doeltreffende manier de promotie en marketing verzorgen voor uiteenlopende culturele projecten.

Bureau Barel is ook uitgever en eigenaar van het initiatief Ikhouvantheater. Wekelijks verzorgt het bureau de culturele uitgaansagenda voor de Spits. Daarnaast is er voor iedereen die van theater houdt de site www.ikhouvantheater.nl, met een culturele agenda, leuke weetjes, columns, recensies en interviews.

Arjen Barel heeft zich de afgelopen jaren verder gespecialiseerd in podiumkunstenmarketing. Samen met Esther Lagendijk stelde hij het boek Theater & Marketing, Spanning & Sensatie (verschenen april 2004) samen. Daarnaast is hij als docent verbonden aan het ROC Amsterdam en geeft hij regelmatig colleges en workshops op onder meer de Universiteit van Amsterdam, de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogenschool Utrecht en het Koninklijk Conservatorium.

Marketing en Promotie

Sinds het begin van zijn bestaan verzorgt Bureau Barel de promotie en marketing voor verschillende opdrachtgevers. Onder andere voor het Nederlandse deel van Het Nederlands-Vlaams Theaterfestival, Days of Dutch Culture in St. Petersburg, Festival de Verteltheaterdagen in Utrecht en Jong IKF 05, festival voor vocale muziek in Arnhem. Tevens is Bureau Barel vanaf 2005 verantwoordelijk voor de marketing en promotie van Over het IJ Festival.

Inmiddels heeft Bureau Barel zich ontwikkeld tot een toonaangevend marketingbureau in de kunsten. Mede daarom worden onze medewerkers geregeld gevraagd voor het geven van colleges, workshops en cursussen.

zie ook onze portfolio 

Vertegenwoordiging Nederlandse gezelschappen

Naast projecten op het gebied van promotie en communicatie in de culturele sector verzorgt Bureau Barel sinds 2003 ook de zakelijke leiding voor verschillende Nederlandse gezelschappen. Hierbij combineren we ervaring in marketing en promotie - onder meer opgedaan bij Theatergroep Hollandia, Het Fonds voor de Podiumkunsten/Fonds voor Amateurkunst, Paradiso en De Balie - met een uitgebreide kennis van theater en andere kunstvormen. Wij zien het als een groot voordeel om voor zulke verschillende opdrachtgevers tegelijkertijd te mogen werken. Wij hebben daardoor een infrastructuur kunnen opbouwen die ons in staat stelt om op een efficiënte en doeltreffende manier het culturele product onder de aandacht van een zo groot mogelijk publiek te brengen, naast het bieden van een een professionele zakelijke basis.

zie ook onze portfolio 

Productie

Bureau Barel heeft de productie van verschillende theatervoorstellingen verzorgd. Met jarenlange ervaring op vrijwel alle gebieden binnen de podiumkunsten weten de productiemedewerkers hun weg te vinden tussen theater, artiest, regisseur, techniek en alles wat er verder bij de productie van een voorstelling komt kijken. Bureau Barel is beschikbaar voor pre-productie en productie ‘op de vloer’.

zie ook onze portfolio